Spring is in the air

I Dag var det för första gången ett riktigt vår väder! Använde för sörsta gången min jeans jacka! Inte långt kvar tills man kan vara bar bent och ha shorts. Längtar!



<3

I dag kom min underbara Emina hem igne efter en veckas skidresa! Saknat dig!

        Emina och jag

9 860 000 Ben and Jerry´s glassar?


Johnny Depp har erbjudits 493 miljoner kroner (!) om han sätter på sig sin pirathatten en gång till och spelar in den fjärde Pirates of the Caribbean filmen! För 493 miljoner kronor skulle man kunna köpa 9 860 000 Ben and Jerry´s glassar!
(tagit info från en annan blogg)




EARTH HOUR


 


 


Spring?

Vilket jobbigt väder! Först är det +5 och sol sken sen blir det snö och -3!
Längtar till sommaren så mycket så det är inte klolkt!



Spring bag

I söndags köpte jag en väska som jag suktat efter en lång lång tid. Och nu är den min!
Trode den var slut men hittade den på biblioteksgatan! :)






Cookie Monster

Ska nu gå och tvätta den heliga cookie tröjan så att jag kan sicka den till den väntade medlemen. Den är en vecka sen men hoppas att du har klarat dig utan dne! :P


Dagens outfit




Kjol - Urban outfiters
Ring - Gina tricote
T-shirt - H&M

Morotski

Har backat en av mina favorit kakor, Morotskaka. Men detta recept är taget ur Leilas " a piece of cake". Hoppas den blir lika god som den andra! Har hållt på med den nästan hela dagen känns det som.


Home sweet home

Helg! vad skönt!
Efetermiddagen har jag spenderat med Emina och framför datorn. Emina åker upp till fjällen sen nästa vecka så jag hoppas att de går bra för henne uppe i backarna!

180209

Slutade klockan ett idag! Kom fort hem eftersom jag för första gången i år cycklade. De var inte så kallt om man hade mössa och vantar.

Har haft tråkigt och gjort läxor i dag men i morgon ska jag troligen ut och träna och vara duktig!

Sleep the whole morning

Dagen har varit bra och inget speciellt har hänt, lyssnat på musik, gjort läxor är var jag har gjort efter skolan. Hade även lite hippi insperirade outfit i dag. Peace armband, vidabyxor och flätta i håret.

 Har lång sovmorgon till 9.40 imorgon. Otroligt skönt!


Mando Diao

Är besat av Mando Diaos låtar. Tänkte köpa en av deras skivor men vet inte vilken, de har ju släppt fyra. Ska lyssna igenom och se vilken som är bäst.





14 hela år

Nu har jag blivit hela 14 år, en riktig fjortis! :P 
Dagen började bra med firande på sängen och packet :D Jag har fått en fin fin jeans jacka, pengar, ljuslyckta, tofflor och ett väldigt sött "fot album".
Dagen var även bra i skolan där all tjejer i klassen började sjunga " Ja må hon leva" i koridoren och all 8;or tittade på mig. Hahah, väldigt guligt och snällt!

Har nyss ättit tårta och är väldigt mätt!




Fools Garden



Tuesday eve

Hela denna dag har jag gjort läxor för att slippa att göra på torsdag kväll när jag kommer hem från romme vi 19.00 tiden. Kommer förmodligen vara jätte trött och dagen där på fyller jag ju år och allt!
Ska nu gå och läsa lite mer fysik inanna jag ska se på "Desperate Housewives" klockan nio.

Ha det göt! :D


"I'm falling in love with your favourite song"

Dance with somebody - Mando Diao (första låten på min iPod)

Break your happy home,
learn to sing along to music,
to music
Wrap your hands and shake,
all is a mistake to music,
to music

Chorus x 2:
I'm falling in love with your favourite song.
I'm gonna sing it all night long.
I'm gonna dance with somebody,
dance with somebody,
dance, dance, daaaance

I'm gonna dance with somebody


When your all alone,
we become your home with music,
with music

When you've lost the weight,
and youn feel betrayed with music,
with music

Chorus X 2

Dance, dance, dance, dance, dance...
Oooohh, ooohh, oooohhh, ooohhh, ooooh....

Chorus x 4

Jeans

I lördags så åkte jag och familjen och hälsade på Farmor och Farfar. De hade laddat upp inför besöket genom att köpa en liten prinsse tårta, kakor, gifflar. Godis och nötter fans det också. Farligt gott det där.
Gick lite på stan och hittade ett par jeans från Crocker som jag köpte. De är ljusa och slittna, som jag villa ha. 
Nu ska jag inte shoppa mer fram till den 13! :D

Summer

Längtar till sommaren!



Dramaten

Mamma och pappa är på dramaten så jag fick sitället göra maten. Det blev faktiskt lyckat och inget brännt :D 

I morgon är det fredag och hel dagen är uppbokad. Efter skolan så ska jag åka till stan med Sofia och Mickan och köpa present till Elin. Ska även se om jag hittar något som jag ska önska mig i födelsedagspresent. Sen är det bara att åka hem och göra sig i ordening innan jag ser ger mig av till Elin för att äta mat och fira hennes födelsedag. 

Puss :D

School

I dag så började skolan igen. Bläää. Men en sak som är posetiv är att nåsta torsdag så bär det av till Rome för min del. Har inte åkte skidor på länge så det ska bli väldigt kul! Man får väl hoppas att det inte slutar på samma sett som för Kaffe!  :P 

Pulka

Helgen spenderades med Coffee och Milk på baksidan av trädgården, där vi åkte pulka! :D  Vi hade även på oss otroligt snygga vinterkläder (speciellt jag) så att vi var redo att möta snön och om världen!

En väldigt mysig helg!

Sex and the city

Är förtilfället kär i Sex and the city filmen. Har lust att se på den fast jag har sett på den två dagar i rad. älskar käderna, skorna och allt!
Det skulle vara något att bo så på Manhattan!




Sorry

Har varit väldig tålig på att uppdatera denna blogg!
 Men ska nu än en gång göra ett försök att åter upp liva den!
:D


RSS 2.0