Skåne

I dag kl 10.20 går tåget från stockholm central station och 4,5 h tåg resa väntar innan jag kommer ner till skåne. Där ska jag tilbringa 1 månad. Ska bli jätte kul och skönt att åka dit ner!
Jag har ingen dator där så jag kommer inte att blogga något.

Ha en jätte bra sommar! Det ska jag ha :D

Puss

Sommarlov

Nu har jag gått ut 7:an och det har gått så himmla fort så jag har inte fattat vi har sommarlov än. men skönt ska det bli!

Vi, tjejerna i klassen, gick till en liten strand och grillde och hade kul på kvällen. Jag badade också med Manda, Elle, Anna och Sofia. Det var svin kallt men jag var i vattnet i tio minuter ändå (vi körde en tävling om vem kunnde vara i längst, jag och Sofia delade på första platsen).

Happy birthady

46 år fyller Jonny Depp i dag. Så jag tycker vi ger ett stort grattis till den snygga piraten!
Hipp hipp hurra!



Ghost

I torsadags hade vi käppaladagen då vi på skolan gjorde olika söker för att samla ihop pengar. Min klass hade spökhus och det gick bra och vi fick in runt 2000 kr. Men jag stog och var en läskig clown från 15-17 vilket inte låter så mycket men det var jätte varmt! Sen hade jag hållt på att bygga det också från kl. 12.

Så här såg jag ut; (jag fick jätte bra kritik om att jag hade varit jätte läskig, jag hade ståt i slutet och hoppat frma när alla trodde att de var slut)






Upp till kamp

I dag åkte alla 7:or i vår skola till Hagaparken och hade tävlingar där vi skulle försköka så mycket poäng sommöjligt. Man skulle t.ex. kasta stövel (min fastna typ på ryggen) ,  gå med en potatis på en skedd och sen snurra 5 varv runt en pinne och när jag gjorde detta råkade jag trampa på potatisen och den delades i två ;P. Vi skulle också bygga en pyramid sen med alla i laget ( vi var nio i varje lag). Jag stog längst ner på knä och Felic brevid migo ch vi skratta som bara den!
Men vi vann desväre inte utan kom 5 eller 6 av 10 lag. Men det var kul ialla fall.
Go Bloopers!

Panda Manda

Var hemma hos Amanda i dagoch hade kul. Vi var ute och hoppa ett tag innan vi ritade på våra hakor så att det blir som gubbar. Tänkte inte på att jag hade kvar det när jag cyckla hem och jag märkte att några stirra på mig men fattade inte varför! Pinsamt!

Movie night

Fredags kvällen spenderades med Mickan och Sofia hemma hos Sofia. Vi såg "Wild child" och "My best friends girl". I Whild Child hittade jag i alla fall min nya David, Alex Pettyfer.


(Han har sne näsa)



Rain in the City

I går var jag i stan med Sofia och träffade Fillan :D Vi gick och fikade först och sen så gick vi på jackt efter den perfekta skolavslutningskläningen på stan. Jag hittade en på Zara men jag hann inte prova och man fick inte lägga undan så jag köpte inte den. Vi bagav oss sen hem till Lantto där Sofia provede lite klänningar innan vi blev bjudna på middag och vi tackade ja. Så vid 22.20 tiden kom vi hem. 

Så jag åkte in till stan igen direkt efter skolan och träffa Fillan, igen. Jag testade klänningen jag hade sett i går och köpte den :D Fillan gav oss även in liten påse med kläder som hon ej ville ha. Tack!

Nu vankas middag :)


Flower power

Nu är det sommar för hela slanten! Det är så skönt! och nu  är de bara 7 dagar kvar i skolan. Underbart...

RSS 2.0